Тип: Национални проекти
Програма: ФНИ
Бюджет: 19 998 лева
Година на стартиране: ДМ 12/04 от 20.12.2017 г.
Координатор на проекта: Университет по библиотекознание и информационни технологии
Година на стратиране на проекта: 2017
Продължителност: 24 месеца
Външен линк: Външен линк Официален сайт на проекта
Период на проекта: 2017 - 2019

Основна цел на проекта е да представи създаването на план за обучение по Наука за данните (Data Science) като подход за преодоляване на дигиталното разделение в епохата на големите данни (Big Data Divide).

Задачите , които произтичат от поставената цел са следните:

  • Въз основа на литературен преглед и анализ на световни практики да бъде идентифицирана рамката на компетентности в областта на Data Science.
  • Да се проучат уменията, които трябва да притежава съвременния специалист по данни, идентифицирани като ключови за успешна реализация в областта и търсени от организациите.
  • Да се направи анализ на търсенето и предлагането на специалисти в областта на Науката за данните в България.
  • Да се разработи учебен план за обучение в магистърска програма по Наука за данните, съобразен едновременно с нуждите на организациите и с предварителната подготовка на потенциалните кандидати за обучението.

Развитието на компетентностите, свързани с дейностите в областта на Науката за данните, все още е голямо предизвикателство. Това се дължи основно на липсата на единна рамка, служеща като насока за формиране на професионалния профил на специалистите по данни, а също така и липсата на исторически опит в обучението на професионалисти с необходимите компетентности, които да са успешни в дългосрочен план и при условията на бързо променяща се среда.

В този проект се срещат както социални, така и технологични решения. Проектът разглежда допирните точки между техническите основи на big data, начините и уменията за тяхното събиране, обработка и анализ и влиянието на това върху процесите на информиране и състоянието на дигиталното неравенство сред обществото. Интердисциплинарността се постига чрез изследване на проблемите на дигиталното неравенство, породени от наличието на големи масиви с данни и отразяването на специфичния набор от умения, необходими за тяхното управление в образователния процес.

Всички права запазени © Университет по библиотекознание и информационни технологии